WARUNKI WSPÓŁPRACY - SKLEP INTERNETOWY
- Niniejszy Regulamin B2B określa zasady korzystania z umieszonej na stronie internetowej b2b.raj-pol.com.pl platformy B2B umożliwiającej klientom biznesowym („Klient”) dokonywane zakupów w sklepie internetowym („Sklep internetowy”), dostęp do zamówień, faktur, ofert specjalnych oraz programów lojalnościowych, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
- Niniejszy Regulamin B2B stosuje się do wszystkich zamówień składanych za pośrednictwem Sklepu internetowego, z zastrzeżeniem, że do zamówień o wartości powyżej 5.000 zł netto (słownie: pięć tysięcy złotych netto) oraz do zamówień dotyczących produktów, przy których wyraźnie to wskazano, zastosowanie mają „Szczególne warunki zamówień”, stanowiące załącznik do niniejszego Regulaminu B2B.
- Właścicielem Sklepu internetowego jest Raj-Pol Team Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.; Ul. Wojska Polskiego 63 Nip: 9492214555 REGON: 366625038 zwanym dalej „Sprzedawcą”.
- Warunkiem skorzystania przez Klienta z platformy B2B oraz Sklepu internetowego jest zarejestrowanie się na platformie B2B oraz podanie niezbędnych do tego danych identyfikacyjnych. W celu rejestracji na platformie B2B niezbędne jest zapoznanie się i zaakceptowanie niniejszego Regulaminu B2B.
- Rejestrując się na platformie B2B Klient podaje unikalny login i hasło. Login Klienta to podany przez niego adres e-mail. Hasło jest ciągiem znaków ustalanych przez Klienta. Hasło Klienta nie jest znane Sprzedawcy. Klient ma obowiązek zachowania hasła w tajemnicy i ochrony przed niepowołanym dostępem i wykorzystaniem przez osoby trzecie.
- Akceptując niniejszy Regulamin B2B Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury VAT z załącznikami, faktury zaliczkowe z załącznikami, faktury VAT korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedawcę również do wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej.
Weryfikacja Klienta
- Sprzedawca ma prawo weryfikacji Klienta przed umożliwieniem mu składania zamówień w Sklepie Internetowym.
- W celu przeprowadzenia weryfikacji, Klient zobowiązany jest do poinformowania Sprzedawcy o wszelkich planowanych kanałach dalszej sprzedaży produktów, które zamierza nabyć w Sklepie Internetowym. W szczególności Klient zobowiązany jest do przekazania Sprzedawcy danych wszelkich sklepów internetowych, stron i portali internetowych w których zamierza udostępniać produkty pochodzące od Sprzedawcy.
- Sprzedawca nie wyraża zgody na sprzedaż przez Klienta produktów pochodzących ze Sklepu Internetowego za pośrednictwem serwisu Allegro.pl, OLX.pl itp. serwisów aukcyjnych, chyba że sprzedawca wyraził na to zgodę a klient zadeklarował sprzedaż internetową podczas rejestracji.
- Sprzedawca ma prawo odmówić współpracy z Klientem, jeżeli planowany przez niego kanał lub sposób dystrybucji produktów pochodzących od Sprzedawcy nie jest zgodny z polityką sprzedażową Sprzedawcy lub jego dostawców i producentów produktów.
- Klient zobowiązany jest do uzyskania uprzedniej zgody Sprzedawcy na wszelkie planowane zmiany kanałów i sposobów dystrybucji produktów pochodzących od Sprzedawcy, w szczególności wprowadzenie produktów do innych niż zaakceptowane przez Sprzedawcę sklepów internetowych.
- W przypadku zmiany przez Klienta kanałów lub sposobów dystrybucji o których mowa w punkcie 11 powyżej, bez uprzedniej zgody Sprzedawcy, Sprzedawca ma prawo do natychmiastowego zakończenia współpracy z Klientem.
- Ograniczenia wskazane w pkt. 7-12 powyżej uzasadnione są tym, że Sprzedawca wymaga spełnienia wysokich wymogów co do szeroko pojętej jakości sprzedaży internetowej przez wzgląd na fakt, że produkty Sprzedawcy są produktami o wysokiej jakości, markowymi - co do których Sprzedawca ponosi znacznie wyższe od przeciętnych nakłady na budowę wizerunku i marki. Z uwagi na to Sprzedawca weryfikuje kanały sprzedaży, aby licowały one ze sprzedażą markowych produktów Sprzedawcy.
- Wszelka korespondencja dotycząca współpracy Klienta ze Sprzedawcą powinna obywać się za pośrednictwem poczty elektronicznej. Adres e-mail Sprzedawcy do kontaktu to: b2b@raj-pol.com.pl
- Dostęp do oferty produktowej (cenników, opisów, danych technicznych) oraz jej zakup uzależniony jest od indywidualnych warunków współpracy uzgodnionych z dedykowanym opiekunem/handlowcem.
- 2 Zasady składania zamówień
- Zamówienia przyjmowane są przez Sklep internetowy działający na stronie internetowej b2b.raj-pol.com.pl oraz w niektórych przypadkach za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Zamówienia poprzez stronę internetową można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
- W wypadku gdy dane Klienta umieszczone na platformie B2B nie pozwalają na realizację zamówienia (np. nie są kompletne), Sprzedawca skontaktuje się z Klientem. Jeśli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze Sklepu internetowego potwierdzającą przyjęcie zamówienia.
- Realizacja każdego zamówienia następuje po otrzymaniu płatności za wszystkie zrealizowane zamówienia, chyba, że Strony ustaliły inaczej i z wyłączeniem zamówień do których zastosowanie mają „Szczególne warunki zamówień”.
- Zamówienie towaru produkowanego na indywidualne życzenie Klienta wymaga przedpłaty.
Anulowanie zamówień
- Zamówienia z odległym terminem dostawy, tj. powyżej 30 dni, mogą zostać przez Klienta anulowane w ciągu 48h od dnia złożenia zamówienia.
- Zamówienie mające regularny charakter, potwierdzone wcześniej przez Klienta, nie mogą być anulowane.
- Dostawa towaru produkowanego na indywidualne zamówienie Klienta, o którym mowa w ust. 6 powyżej, nie może zostać anulowana.
- Wszelkie informacje dotyczące dostępności produktów przesyłane drogą mailową są orientacyjne i Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich zmiany.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu internetowego są cenami netto podanymi w złotych polskich (nie zawierają podatku VAT).
- Ceny produktów podane na stronach Sklepu internetowego nie obejmują kosztów wysyłki.
- Ceny towarów określone są na podstawie aktualnego cennika Sklepu internetowego z dnia zawarcia umowy z Klientem lub dnia poprawnego złożenia przez Klienta zamówienia w Sklepie internetowym.
- Realizacja zamówienia następuje po dokonaniu przez Klienta płatność za zamówione towary i kosztów dostawy, chyba że w umowie z Klientem postanowiono inaczej.
- Płatności za zamówienie dokonuje się za pomocą przelewu, na rachunek bankowy Sprzedawcy, wskazany w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.
- W szczególnych przypadkach, na podstawie ustaleń z Klientem, oraz w stosunku do zamówień, do których zastosowanie mają „Szczególne warunku zamówień”, Sprzedawca może uzależnić realizację zamówienia od zapłaty na rzecz Sprzedawcy zadatku w wysokości 60% wartości zamówienia.
- Realizacja zamówienie towaru produkowanego na indywidualne życzenie Klienta wymaga przedpłaty.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cennika oraz warunków składania zamówień i ich realizacji. W razie zmiany o której mowa z zdaniu poprzednim, Klienci zostaną poinformowani o zmianie droga e-mailową.
Dla każdej wysyłki w zależności od jej wielkości przyjmowane są następujące koszty transportowe:
- paczka do 30 kg o wymiarach gdzie suma najdłuższego i najkrótszego boku nie przekracza 180 cm - 20 zł netto
- paleta euro - 89 zł netto
- paleta przemysłowa - 129 zł netto
O powyższych kosztach dostawy klient będzie każdorazowo informowany przed wysyłką towaru. Koszt transportu będzie doliczany do faktury.
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Klientowi zamawiane towary w terminie i na zasadach określonych w umowie. Przybliżony termin dostawy każdorazowo podawany jest przy danym produkcie. W przypadku wątpliwości lub braku wskazania terminu dostawy przy produkcie, przed złożeniem zamówienia Klient powinien skontaktować się ze Sprzedawcą.
- Po złożeniu zamówienia przez Klienta, Sprzedawca dokona potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji i terminu dostawy i w wiadomości e-mail wysłanej do Klienta.
- Dostawa zamówień realizowana jest za pośrednictwem wyspecjalizowanych firm kurierskich albo transportem własnym Sprzedawcy.
- Klient zobowiązany jest do zbadania stanu przesyłki doręczanej mu przez kuriera i zgłaszania wszelkich uszkodzeń opakowania zewnętrznego, które mogą skutkować uszkodzeniami dostarczanego towaru.
- W szczególnych sytuacjach Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany kosztów i warunków transportu na podstawie indywidualnych warunków uzgodnionych z Klientem.
- Dostawa odbywa się tylko i wyłącznie między Raj-Pol a kontrahentem. Zamówione zlecenia nigdy nie obejmują dostarczenia produktów do klienta końcowego.
- Koszty dostawy dla zamówień pod projekty ustalane są indywidualnie z działem logistyki tel. 533 331 489
- 5 Postępowanie reklamacyjne
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi za wady fizyczne i wady prawne sprzedanych produktów, które ujawnią się terminie 24 miesięcy od dnia odbioru lub dostarczenia produktu do klienta.
- Odpowiedzialność sprzedawcy nie obejmuje w szczególności:
- naturalnego zużycia towarów;
- szkód powstałych w wyniku niewłaściwego używania towarów, w szczególności ich nadmiernego obciążenia;
- szkód powstałych w wyniku zastosowania towaru niezgodnie z jego przeznaczeniem.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady uwarunkowana jest uiszczeniem przez Klienta w całości ceny za dostarczony towar.
- Wszelkie reklamacje towaru zgłaszać należy za pośrednictwem platformy B2B, niezwłocznie po stwierdzeniu istnienia wady towaru. Platforma B2B umożliwia zgłoszenie reklamacji odnośnie każdego produktu z danego zamówienia, możliwe jest dołączenie zdjęć.
- W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien dokładnie opisać stwierdzoną wadę i zaproponować satysfakcjonujące go rozwiązanie. Do zgłoszenia reklamacyjnego dołączyć należy zdjęcia produktu oraz reklamowanej wady.
- Realizacja roszczeń Klienta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy w ramach rękojmi będzie realizowana według poniższych zasad:
- reklamacje wad towarów wykrytych w chwili dostawy, będą uwzględniane jeżeli ich zgłoszenie nastąpi nie później niż 7 dni od daty potwierdzenia odbioru towaru przez Klienta;
- reklamacje towarów, których wady nie mogły być wykryte w momencie dostawy, będą uwzględniane jeżeli ich zgłoszenie nastąpi na piśmie nie później niż 7 dni od daty wykrycia wady;
- reklamowany towar powinien być, w miarę możliwości, zwracany w oryginalnym opakowaniu;
- zgłoszenie reklamacji towaru nie upoważnia Klienta do opóźnienia terminu płatności ani też dokonania częściowej zapłaty ceny, jeżeli taki sposób zapłaty został ustalony przez Strony;
- w terminie 14 dniu od daty otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego Sprzedawca poinformuje Klienta o wyniku reklamacji oraz sposobie i przewidywanym terminie jej załatwienia;
- jeżeli reklamacja jest zasadna Sprzedawca, w zależności od rodzaju wady, wg swojego uznania naprawi wadliwy towar lub wymieni wadliwy towar na nowy – wolny od wad, bądź w porozumieniu z Klientem obniży cenę wadliwego towaru;
- jeżeli reklamacja jest zasadna, Sprzedawca ponosi koszty odbioru wadliwego towaru od Klienta oraz koszty ewentualnego dostarczenia do Klienta naprawionego lub nowego towaru.
- Jeżeli w wyniku przeprowadzonego przez Sprzedawcę postepowania reklamacyjnego, w tym prób i testów towaru, reklamacja okaże się nieuzasadniona, Sprzedawca ma prawo obciążyć Klienta poniesionymi przez Sprzedawcę kosztami postępowania reklamacyjnego, w tym w szczególności kosztami związanymi z dostarczeniem towaru do Sprzedawcy oraz z powrotem do Klienta.
- Sprzedawca nie przyjmuje zwrotu towarów na innych podstawach niż opisane powyżej, w szczególności towarów pełnowartościowych bądź nadwyżek towarów.
6 Ochrona danych osobowych
- Podane przez Klientów dane osobowe Sprzedawca przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej: „Rozporządzenie”.
- Warunkiem skorzystania przez Klienta z platformy B2B oraz Sklepu internetowego jest zarejestrowanie się na platformie B2B poprzez podanie niezbędnych do tego danych oraz zaznajomienie się i akceptacja niniejszego Regulaminu, w tym wyrażenie zgody Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych przez Sprzedawcę w zakresie wskazanym w niniejszym Regulaminie.
- Wszelkie dane Klienta podawane podczas rejestracji będą wykorzystywane tylko i wyłącznie w celu realizacji, zmiany lub rozwiązania Umowy bądź innych działań marketingowych, w szczególności informowania o nowych produktach i usługach Sklepu, o ile Klient wyrazi na to zgodę.
- Administratorem danych osobowych Klienta jest Raj-Pol Team Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością .; Ul. Wojska Polskiego 63 Nip: 9492214555 REGON: 366625038.
- Gromadzone są jedynie dane osobowe podane przez Klienta dobrowolnie. Sprzedawca zapewnia, aby dane te były:
- przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą,
- zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami,
- adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane,
- prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane,
- przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane,
- przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
- Dane, o których mowa w pkt. 5 powyżej przetwarzane są w celu niezbędnym do wykonania postanowień niniejszego Regulaminu, a w szczególności zawarcia umowy sprzedaży zamówionego towaru, doręczenia Klientowi towaru, na który Klient złożył zamówienie, wystawienia dokumentu potwierdzającego dokonanie transakcji sprzedaży towaru, przechowania danych osobowych w informatycznym systemie księgowym dla zapewnienia historii transakcji handlowych dokonywanych poprzez Sklep.
- Za dodatkową zgodą udzieloną przez Klienta, zgromadzone dane osobowe mogą być również wykorzystywane w celach promocyjnych i marketingowych, w tym w szczególności w celu przedstawiania Klientowi oferty handlowej sklepu oraz innych informacji marketingowych związanych ze Sklepem.
- Sprzedawca stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych.
- Sprzedawca gwarantuje realizację uprawnień osób, których dane osobowe są przetwarzane na zasadach wynikających z odpowiednich przepisów, w tym osobom tym przysługuje:
- prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych,
- prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych,
- prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania,
- prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania,
- prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie B2B zastosowanie mają odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory wynikłe na tle niniejszego Regulaminu B2B rozstrzygane będą zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej, przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Sprzedawcy.